#1. Tipp. Mielőtt felkeresnél minket, nézd meg, milyen témákkal foglalkozik az Utcajogász és milyenekkel nem!

Alapvetően végrehajtási, lakhatási, szabálysértési, a szociális ellátórendszerrel és lakcímmel kapcsolatos ügyekkel foglalkozunk. Erről a honlapunkon itt találsz további információkat: Kapcsolat — Utcajogász (utcajogasz.hu) Nem foglalkozunk például ingatlanjogi, társasági jogi, öröklési jogi, családjogi, munkajogi, büntetőjogi ügyekkel és devizaperekkel.

#2. Tipp. Fontos, hogy eldöntsd azt is, a célcsoportunkba tartozol-e! 

Az Utcajogász célcsoportjába hajléktalan és lakhatási szegénységben élő emberek tartoznak. Utóbbiak közé tartoznak azok, akiknek nincs biztos lakhatásuk, lakbérelmaradási problémákkal küzdenek, rossz lakhatási körülmények között élnek, vagy akiket a kilakoltatás veszélye fenyeget - és akik egyúttal emiatt nem engedhetik meg maguknak, hogy ügyvédhez forduljanak jogi tanácsért.

#3. Tipp. Hozd magaddal az üggyel kapcsolatos iratokat. Ha több ügyed is van, válogasd szét az iratokat ügyszámok szerint!

Amennyiben iratok nélkül keresed fel ügyfélfogadásunkat, nagy valószínűséggel nem fogunk tudni segíteni és megkérünk, hogy a legközelebbi alkalommal hozd el az iratokat is. Az iratok megismerése elengedhetetlen a konkrét ügyben való jogi tanácsadáshoz. Ha nincsenek meg az üggyel kapcsaolatos papírok, próbáld meg beszerezni az illetékes hivatalos szervtől. Például, ha kaptál egy letiltást a számládra, de nem tudod miért kell fizetned, sétálj be a végrehajtóhoz, és kérj másolatot az ügyszámod alapján az iratokról. Ha személyesen nem tudod kikérni az iratokat, levélben is megkeresheted az illetékes hivatalos szervet. 

#4. Tipp. Ha hivatalos iratot veszel át, mindig írd rá az átvétel dátumát! Nagyon fontos ez nekünk, amikor határidőket számolunk, de leginkább neked, hogy ne késd le a határidőt.

Ne dobj ki vagy tegyél a fiókba semmilyen hivatalos iratot anélkül, hogy elolvasnád! Inkább tudd meg mi áll benne, nehogy lemaradj egy fontos határidőről. Egy határidő elmulasztásával sokkal hátrányosabb helyzetből indulsz, ha érvényesíteni szeretnéd jogaidat.

Figyelj rá, hogy mindig biztosított legyen a részedre érkezett küldemények átvétele! Nehéz és csak korlátozott keretek között van mód arra, hogy bizonyítsd utólag, hogy önhibádon kívüli okból nem tudtad átvenni a küldeményt. Ha az átvételt megtagadod, a levelet kézbesítettnek tekintik, tehát olyan, mintha átvetted volna. Beállnak a kézbesítéshez kapcsolódó jogkövetkezmények, például elindulnak a határidők. Ha nem tagadod meg ugyan a levél átvételét, de valamilyen okból visszamegy a feladóhoz, sikertelen a kézbesítés, akkor a levelet általában szintén kézbesítettnek tekintik. Ha változik a lakcímed, ne felejtsd el értesíteni erről a hivatalos szerveket, akikkel kapcsolatban állsz!

Ha új helyre költözöl, jelentkezz be a címre, hogy a központi nyilvántartás helyesen tartalmazza a lakcímedet. Ha nem tudsz bejelentkezni a tényleges lakóhelyedre, akkor is keress megoldást arra, hogy a részedre küldött levelek elérjenek hozzád. Bérelhetsz például postafiókot vagy bejelentheted értesítési címként egy megbízható barátod vagy családtagod címét.

#5.Tipp. Gondold át előre az ügyedet! Készíts magadnak jegyzetet, ha szükséges.

Az Utcajogász Egyesület kizárólag jogi ügyekben vállal segítségnyújtást.

#6. Tipp. Hogy biztosan sorra kerülj, ne az utolsó pillanatban érkezz! 

Péntekenként délután 3 és 5 óra között van az ügyfélfogadásunk a budapesti Blaha Lujza téren, a szökőkút mellett, rossz idő esetén az aluljáróban. Az ügyfélfogadás a segítőnk által koordinált módon történik, érkezési sorrendben. Ez praktikusan azt jelenti, hogy ha megérkezel, akkor odalép hozzád a segítő, felveszi veled a kapcsolatot és elmondja neked, hogy mikor fogsz sorra kerülni. A téren ügyelő két jogász között nem lehet választani, ahhoz a jogász kollégához tudsz fordulni, akinél üresedés van.

#7. Tipp. Ha nem vagy biztos benne, hogy tudunk segíteni az ügyedben, akkor előtte az utcajogasz@gmail.com-on tájékozódj kollégánktól.

Previous
Previous

Next
Next